Atacul cu malware din reclame Yahoo este mai răspândit decât credeam
Necazul cu malware suferit de Yahoo între Crăciun şi revelion, continuă să iasă la iveală și este mai grav decât se aştepta cineva, cu atât mai mult cu câ implică reclame Yahoo.
Malware-ul este foarte popular în ultima perioadă. Mai grav decât atât este că nu necesită nici un fel de intervenţie din partea utilizatorilor. Dacă este scris cum trebuie de la zero, în funcţie de vulnerabilităţille pe care le exploatează, poate avea un impact dezastruos major asupra performanţei unui computer obişnuit.
În mod uzual, victimele unor astfel de atacuri sunt cei care au o sensibilitate pentru conţinut erotic online ilegal sau pentru tot felul de site-uri cu conţinut piratat de orice fel. Excepţia a venit acum câteva săptămâni sub forma unui virus ascuns în pagina principală de la Yahoo!. Acesta avea forma unui script Java care se executa automat în momentul în care intraţi pe pagină, indiferent de circumstanţe sau de momentul zilei. Respectivele linii de cod erau mascate sub forma unei reclame Yahoo.
Cu o ocazia primului raport pentru aprecierea impactului virusului, cei de la Yahoo au publicat la acea vreme un diagnostic care punea România în fruntea listei cu infecţii. Fără să ştim exact amploarea, ,,o fracţiune mică” dintre internauţii care nu sunt în Europa s-ar putea să fi fost de asemenea infectaţi cu malware pe aceeaşi cale. Pe lângă faptul că unii viruşi vă foloseau PC-ul ca unealtă de minare pentru Bitcoin, din cel mai recent raport al gigantului amerian mai aflăm un lucru în contradicţie cu acele prime informaţii.
Ca un mic detaliu, aceasta este prima instanţă în care vina a aparţinut integral celor de la Yahoo, deoarece nu au verificat de 10 ori codul reclamelor pe care le urcă pe prima pagină a site-ului lor.
Momentan, nu se ştie dacă scandalul s-a încheiat. Doar trecerea timpului şi studiile ulterioare vor clasifica ca fiind mort focarul de infecţii cauzat de compania americană.